CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday 3 February 2009

ADA DEBARAN DISITU!



"mentadak mentadu... macam mane bancik tido?"
biasenye aku yang tanye dulu.
abang aku jadi tukang tengok.

nanti binatang tu pun angkat tangan die,
buat care abang aku tido.
pastu kitorang gelak sesame.

memang kelakar cara binatang tu imitate.
lepas tu, abang aku pulak tanye.
"mentadak mentadu, macam mane gaye budak bile kene tinggal?"
aku buat muke bengang.
abang aku memang suke menyakat.
xcukup dengan maen tinggal - tinggalkan,
die suoh mentadak mentadu buat aksi bodoh tiru gaye aku yang tengah melalak.

lepastu, kitorang tangkap die, masukkan dalam bekas plastik, tebuk lubang dekat tepi balang, terus bela. tapi, kejap je dah mati.



TAPI... tu cite dulu..zaman budak2. skarang ni sumenya dah berubah.
Skarang, aku benci giler kat mentadak mentadu.
BENCI, TAKUT, SERAM, CUAK, GERAM, MENYAMPAH, TAKUT, GUGUP, BACUL sume ade. Aku memang tak boleh blah dengan mentadak mentadu ni.



Sumenye bermule mase aku tengok dokumentari pasal mende alah ni. Mase tu aku skola rendah. aku takkan lupe ayat die "MENTADAK MENTADU MERUPAKAN PAHLAWAN MAUT". aku betul2 terkejut time tu. kagum pun ade jugak.



dalam dokumentari tu die cakap yang binatang ni takkan lari kalau diserang. dia lebih rela mati daripada lari. sebaab tu la tetiap kali kite kacau die die angkat tangan (macam nak sembayang pun ade gak). sebenarnye die nak fight ngan kite. sebab tu kot ade kungfu yang diberi nama The Praying Mantis Kills.. die tak kire lawan die besar mane. yang penting die lawan.

pulak tu, time dokumentari tu, die siap fokus dekat2 muke menatang tu. aku jadik geli gile..

kalau nak tau keberanian binatang ni,

CUBE USHA NIH...



BETAPA KEREKNYA MENTADAK MENTADU NI NAK BUNUH BURUNG. YE LA, DIE KAN PAHLAWAN MAUT. PEDULIK APE KALAU DIE KALAH.



TETIBE JER, DIE MENANG!



BESOKNYE, DIE BUNUH BURUNG YANG BETINE PULAK. MEMANG JAHAT.

SUMBER GAMBAR: http://outdoors.webshots.com/photo/2236121550027273083mKGeMf

so, tu la antara sebab kenape aku xsuke MENTADAK MENTADU. selain tak comel, mentadak mentadu ni jugak sangat KEREK!
TAPI, aku kan suke bela haiwan, so binatang2 lain aku OK je...
eh, ye ke OK? X jugak kot...hehe


sumber: http://outdoors.webshots.com/photo/2236121550027273083mKGeMf