CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday 1 February 2009

ALAHAI RAMBUT

*lanjutan dari teks "harga sehelai rambut"

cuti CNY lepas aku pegi gunting rambut. sebenarnye aku gunting ni pun pasal mak aku yang suoh. die cakap die x suke ngan style rambut aku. "xnampak macam student".tu la komen mak aku. kalau ikutkan aku memang malas nak gunting, even lepas kene tegur ngan cigu ari tu (rujuk teks harga sebuah rambut). tapi bile mak aku sendiri yang cakap camtu, aku pun laju je pg kedai n terus pendekkan sikit rambut aku. sebab bagi aku, mak aku ni very understanding. jarang komen pasal aku. so, kalau sesekali die tegur, memang aku terus ikut.


sebelum

nak jadikan cite, ari kamis lepas (29 januari), cigu tu pun macam bese datang kelas utk amek name budak2 late comers. die da pesan suoh aku jumpe die lepas CNY. aku pun tunjuk la rambut aku yang da kemas sikit ni kat die. lepas die puas ati, die cakap "i hope you can maintain your hair style". sebelum aku blah die sempat cakap, "macamla i ingat lagi bende tu, kalau u tak jumpe i pun, i tak perasan". memang aku da agak die tak ingat sebab ramai sangat budak2 rambut panjang yang die da tegur. tapi takpela aku jumpe die, bukannye kene baling batu pun kan? yang penting time jumpe tu rambut aku dah kemas.

tapi, kekadang aku rase tak selesa ngan org yang kasik name aku kat cigu tu. pade aku, die tak perlu buat macamtu, sebab aku da besar panjang. kalau aku nak gunting, aku pegi je la gunting. tak payah suruh2. macam puan adilah cakap time rambut classmate aku a.k.a mentee die Akeed kene tegur ngan puan hanirus, "Akeed ni bukannye budak tadika lagi nak kene tegur2 macamtu". bestla puan adilah.

tapi bile pikey balik, ade baiknye jugak die buat mcm ni. baru aku sedar yang rambut aku sebenarnye agak panjang. think positive zarn!


selepas


selepas



^jom kembali ke sekolah!