CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday 24 January 2009

BANTING - JOHOR

JUMAAT, 23 JANUARI 2008 mulelah cuti tahun baru cina. lepas je solat jumaat, aku pun mule la kemas barang dan siap2... tiket petang tu kul 6 30 (seremban). rase excited nak balik tu macam xde sangat pasal aku kene naik bas TRANSNASIONAL yang lambat gile. tapi kire ok la ade tiket kan.. sebab time2 cuti raye ni besenye tiket abes.. TENGKIU NAVIN! navin kate tiket ni tinggal satu je.seat lain?habis daa...


dalam pukul 3 ptg tu, aku mule la bergerak dari kolej ngan kawan aku Adzfar. aku bawak beg tarik yang sangat besar. ade dalam 2 - 3 orang member2 aku sempat tanye, "ni nak cuti 4 hari ke 4 bulan?" aku senyum je.. sebenarnye, beg tu aku nak tinggalkan terus kat umah. ye la, nanti time nak kuar kolej xyah bawak barang byk2 sgt. aku mmg dalam proses nak mengosongkan bilik skarang ni. tapi time nak balik tu..memang azab! bayangkanla, dahla aku bawak beg besar, pastu kene jalan kaki dari kolej g bus stOP depan kolej yang jauh saujana mate memandang, tengah2 panas terik..ish..berpeluh2.. tapi nak balik punye pasal..aku layan je..

tak lame tunggu kat bus stand depan tu, bas pegi nilai pun sampai. tapi, je masalhnye skrg ni. duit x cukup. aku ade RM9.80, azfar lak cakap die xde duit langsung. masing2 tgh kering. pergh, perit.. aku pun memule ade 2 ringgit je dalam poket. naseb baik classmate aku Arep kasik RM10. thanks fren...so ade la 12ringgit dalam poket.tapi pastu aku pg koop beli air kotak rm2.20.
rm12 - rm2.20 = RM 9.80
RM 9.80 utk 2 orang survive sampai seremban?cukup ke? ntah, ktorang main gamble je..

tiket pegi nilai rm 4 sorang. 2 orang rm8.
baki = RM1.80
dah tau duit memang xcukup utk sampai seremban sebab harge ktm nilai - seremban = rm2.30
dua orang = rm4.60..
kitorang kurang rm2.80

so ape nak buat?? pinjam orang la..ape lagi.. dalam bas tu, azfar ckp kat adib kitorang tgh xde duit. adib ckp die ade rm10 je.. tapi die kate ok leh kasik..fuh...lega..
sampai nilai, aku da rase haus sangat. air mineral lak xbwk.. nak beli duit xde. terpakse la menahan lapar dan dahaga..~konon - konon bulan puase..hehe

KTM pegi seremban pulak sesak sangat..tp naseb baik kitorang bertige berjaye menyelinap masuk. klau org da rmai tu, mmg jgn harap la dapat duduk. kene la berdiri..

ok, sampai je kat sban, kitorang trus g atm.kuarkan duit. adib lak trus g surau pasal tiket die kul 6. aku ngan azfar 6 setengah. tgh2 bratur panjang kat cimb terminal 1 tu, tetibe ade 2 orang laki masuk dalam. sorang bawak senapang. bukan nak rompak. tapi diorang nk update atm machine tu..bang, kitorang da tunggu lame ni..update besok2 xleh ke?...aku cume dkp dalam hati je la.. die ade senapang weh.. so,kitorang pun turun la ground floor pegi atm kat bwh. line panjang boleh tahan. skali lagi kitorang diuji kesabaran oleh ILAHI. dekat2 nak sampai turn kitorang, atm tu out of service. aisey man, kacau betul! then, naik atas smule. g tempat tadi. atm tu da leh pkai balik,tp org da makin ramai.. tunggu je la...nak wat ape lagi. azfa kuarkan duit dulu. nampak muke die hepi je pas pegang 100ringgit.



aku memang tak excited nak kuarkan duit. sebab da tau memang xde duit.elaun aku lom masuk la.. aku lak ade satu je kad atm CIMB dalam wallet. kad2 laen macam MAYBANK, BSN, AGRO BANK, belom claim lagi..ye la, kan wallet aku baru je ilang..mane ade mase nak claim sume kad.. aku cume sempat wat IC, LESEN, ngan kad CIMB. parents aku pulak masukkan duit dalam MAYBANK seperti kebaiasaan..ayahanda dan bonda, kan kad MAYBANKku belom sempat claim.. xkan xingat..em...

aku pn dgn x excitednye trus la semak balance dalam akaun CIMB..



dengan pantas aku tekan YES
dan kuarla duit kaler merah sekeping..
lepas tu, azfar kasik aku rm10, hutang rasyid kate die.so, baki semasa : RM21.80
ingat nak trus bayar hutang adib rm2.30, tapi die da naek bas.bayar kat kolej je la.

pastu, kitorg pg surau terminal 1. yg xbestnye, nak amek air sembayang kene bayar 20sen. sbb kitorg gune tandas utk amek air sembayang. da tau kene gune tandas, nape x buat tempat wuduk kat dalam surau je..?? pemende la admin diorang nih..

kul 6 25 ktorang trus naek bas.. aku naek TRANS, azfar PLUSLINER.
kompem azfar sampai dulu..PLUSLINER mmg terkenal dgn kelajuannya dan x stop lame2.

lepas lebih kurang 2 jam 45 minit gerak, azfar sms aku tanye da kat mane..
dengan penuh rase bosan dalam bas, aku reply...

lembab giler..aku bru sampai yong peng..lagi 2 jam klau x brenti..klau driver stop makan2...2 jam stengah lagi bru sampai... aku tanye lak die da sampai mane..
die text



SRI PUTRI tu bus stop kat area SKUDAI JOHOR a.k.a umah azfar. aku tgk jam, dlm pukul 9 30 mlm.
die dah sampai..mmg aku da agak die sampai awal.jauh beza ngan TRANS..
aku sampai bus stand larkin jb dlm kul 11 30 mlm. 5 JAM.. mengarut betul..

apepun...aku tetap bersyukur sbb aku slamat sampai kat johor!!!

^anak dagang pulang keriangan!