CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday 24 January 2009

BOY, AKU SAYANG KAU

PAGI AHAD yang ceria!
lepas pegi mancing tu aku tak tido... on9 terus menerus. pukul 7 aku stop jap. tolong mak aku prepare breakfast. menu pagi, sandwich. lepas tu aku terus pegi luar.. bace paper. basuh moto. cuci kete. setel sume, aku terus pegi kat tempat my beloved one, BOY! sape Boy tu? meh aku cerite sikit sejarah perkenalan aku dengan BOY kesayangan aku ni.

Kate orang, dari mate turun ke hati. mule2 tengok dari jauh, jeling2 je.,.tak rase ape pun. suke tak, benci pun tak. pastu lame2 nampak, terus datang rase suke. dari suke jadi minat. dari minat jadi sayang. lepas sayang, terus bawak balik rumah! hehe,

cani citenye..time cuti bulan 12 ari tu, lame aku duk umah. bosan. so aku pun cakap kat family aku, aku teringin nak bela beruk. diorang agak terkejut memule. tapi aku cakap balik, asek bela kucing, hamster, ayam, arnab, itik je.. cane kalau kali ni bela beruk pulak.. lepas puas meyakinkan family aku yg aku boleh jage, diorang pun setuju. memang dari dulu lagi aku suke tengok beruk ni,. banyak mende pasal binatang sekor ni aku tau. die makan ape, ape beze die ngan monyet, prosedur nak bela, ape yang die tak boleh makan, sume aku tau. so, beberape hari lepas bincang ngan family aku, kitorang pun pegi la kedai haiwan kat GIANT PLENTONG. try tgk kat situ. lepas usha2 kat situ, ade sekor beruk comel dalam sangkar. tokey tu kate umur beruk tu 4 bulan. harge rm500. dari dulu sampai la ni, harge tak naik, tak jugak turun, RM 500. tapi, da ade orang book. die kate klau nak kene book, lg 3 hari baru boleh dapat. aku lak tak suke beli binatang yang aku tak nampak dulu. at least, aku nak la pegang2 dulu, try usik2 sikit, bru leh beli kan..

Kitorang pun tak jadi la beli kat situ. sebabkan aku ni minat binatang, so agak banyak la kedai2 binatang yang aku tau kat johor ni. tapi tak banyak kedai jual beruk.xtau la nape. sampai kat satu kedai ni, ade 2 ekor beruk. umur dua dua tu 3 bulan. dua - dua jantan. yang sekor ni comel, manja, kecoh. yang satu lagi diam je.pasif. aku cakap mak aku yang aku minat yang first. kitorang tanye harge die cakap rm250. aik? separuh daripada harge kat GIANT. kitorang try mintak kurang, die tak kasi la..die kate da murah ni..btul gak, klau da beza separuh ngan kat giant, mmg da kire murah ar. tag giant: ALWAYS LOW PRICES. low la sangat. eh, tag tu untuk supermarket die je la..kedai kat tepi2 mane leh kire kan..hehe

malas nak banyak soal, kitorang pun terus la beli. nak bela beruk ni kene ade lesen sebab beruk ni haiwan yang dibawah perlingungan. nak buat lesen senang je, lepas beli terus register kat kedai n dapat lesen sementara. sebulan pastu siap la lesen betul. sampai dalam kete semua orang setuju namekan beruk ni BOY. Boy ni sebenarnye name kucing parsi kitorang yang da ilang dulu. aku ingat lagi, lepas kucing tu ilang, adik aku sedih berhari - hari.

binatang ni macam orang jugak, ade sakit2.. so, nak safe, esoknye lepas bawak balik Boy, aku trus bawak die pegi jumpe doktor haiwan. same je mcm kucing, dapat injection, shampoo, dll.
aku lak dengan penuh semangatnye buatkan la reban untuk boy. naseb baek laman umah aku agak luas, so bley la buat reban yang besar skit. muat2 aku nak masuk. em camtu la sejarah perkenanlan aku ngan Boy.

BOY dengan tempat kegemarannya: Buai

skrg ni da 3 minggu aku xjumpe die. umur die pun da 4 bulan. sepanjang aku xde, adik aku yg banyak tolong bagi mkn n bawak main Boy. yang sedeynye, die xkenal aku mse mule2 aku sampai. naseb baek skrg ni da ok.

Merajuk sebab lambat kasi susu..mule2 taknak minum, tapi tangan pegang gak susu tu..hehe
oh ye, mase memule bela ktorang pakaikan pampers. tkut bocor tetibe..lgpun doktor ckp bagus pakaikan..skrg ni dah tak pakai sebab die da tau bile nk buang air ade tempat die sendiri..

lepas tu adik aku pujuk die. gosok2 kepale skit, baru la die nak minum.. pandai la Nabila pujuk Boy...

salah satu sebab nape aku panggil die Boy.. sebab beruk ni Jantan. nampak x? terserlah kejantanan die..haha..lucah betul

Hobi Boy: carik kutu kat kepale orang. kat kepale aku tanak pulak naek. ish...ish..ish..



AKHIRNYA, SETELAH LAME AKU PUJUK + USHA + BAWAK MAIN = BOY DA KENAL BALIK SAPE AKU.. gambar atas: aku kasik Boy minum susu.. Oh ye, aku kasik Boy susu Nestle Lactogen. xtau la sedap ke tak.tapi die tak komplen pun tak sedap..so aku assume sedap la kot..

SAYANG KAU BOY!!!!